Şeful agenţiei Papaya, despre clipul Ambasadei Rusiei: Nu te poţi folosi de o campanie românească pentru a-ţi face propagandă şi denigra

0
146

Robert Tiderle, şeful Papaya, agenţie care a lansat în luna august campania şi videoclipul ”Cuminţenia Pământului – Ultimul tren”, în paralel cu cele realizate de Ministerul Culturii, a declarat pentru Agenţia de presă News.ro că filmul scurt publicat luni de Ambasada Rusiei, care conţine şi câteva imagini din cel realizat de publicitari, este unul de propagandă şi denigrator, iar ministerul ar trebui să reacţioneze.

Ambasada Rusiei la Bucureşti a anunţat luni „o contribuţie financiară modestă” pentru recuperarea de către statul român a sculpturii „Cuminţenia Pământului”. Anunţul a fost făcut pe Facebook, unde ambasada a publicat şi un videoclip în care se spune că „armata rusă şi armata română au luptat împreună, în Primul Război Mondial, pentru independenţa României”, iar în Al Doilea Război Mondial „armata sovietică şi armata română au luptat împreună pentru independenţa Europei”.

„Istoria adevărată n-a fost scrisă de actori în platoul de filmare” este textul care însoţeşte imaginea celor doi copii din filmul Papaya. ”Istoria adevărată a fost scrisă cu sânge pe câmpul de luptă. Primul Război Mondial – armata rusă şi armata română luptă împreună pentru independenţa României. Al Doilea Război Mondial – armata sovietică şi armata română luptă împreună pentru independenţa Europei. Industrializarea României – România se reconstruieşte economic şi social cu sprijinul Uniunii Sovietice. Copiii trebuie să înveţe istoria adevărată. Ambasada Federaţiei Ruse în România donează pentru «Cuminţenia Pământului». România trebuie să îşi recupereze valorile, copiii trebuie să înveţe istoria adevărată”, este mesajul videoclipului publicat pe pagina de Facebook a Ambasadei Rusiei.

Robert Tiderle nu crede că este vorba neapărat despre o replică la adresa filmului Papaya. ”Eu nu pot să mă cert cu ei doar pentru că mi-au folosit câteva imagini fără acord, că e Ambasada Rusiei… Nu te poţi folosi de o campanie românească pentru a-ţi face propagandă şi denigra”, este de părere publicitarul.

”Nu ştiu dacă donaţia este o replică. S-au folosit de ea pentru a-şi face campanie, care este departe de orice adevăr. Ne distrează ruşii în ultima vreme, probabil stau prost la capitolul comunicare. Cred că Ministerul Culturii, care îşi vede «Cuminţenia Pământului» folosită într-un film de propagandă rusă, ar trebuie să aibă o reacţie. Dacă Ambasada Rusiei vrea să-şi facă propagandă, e treaba ei, dar nu cu elemente din campania de subscripţie, iar statul să tacă”, a declarat Robert Tiderle pentru News.ro.

Cu patru zile înainte de închiderea conturilor destinate subscripţiei, Robert Tiderle spune că Papaya a mai pregătit un proiect legat de ”Cuminţenia Pământului”, însă nu a putut oferi detalii, pentru că aşteaptă rezultatul campaniei.

Acordul de a folosi imagina sculpturii ”Cuminţenia Pământului” pentru acest film publicat de Ambasada Rusiei nu a fost solicitat, a confirmat avocatul moştenitoarelor Paula Ionescu şi Alina Şerbănescu, Bogdan Grabowski, pentru News.ro.

Conturi la opt bănci din România sunt disponibile în lei, euro şi dolari, iar donaţiile se pot face prin transfer bancar sau prin depunere de numerar. Acestea se găsesc pe site-ul brancusiealmeu.ro. În plus, trimiţând textul ”brancusi” la 8833, pot fi donaţi 2 euro pentru subscripţia naţională.

În luna martie, Guvernul României a înaintat o ofertă de achiziţie care a fost acceptată de proprietarii operei, Paula Ionescu şi Alina Şerbănescu. Din suma de 11 milioane de euro, Guvernul României va plăti 5 milioane de euro, iar pentru restul ei Ministerul Culturii a lansat o subscripţie publică naţională.

Opera ”Cuminţenia Pământului” a fost realizată de Constantin Brâncuşi în 1907. Lucrarea a fost expusă pentru prima dată în 1910, la Bucureşti. Sculptura este clasată în categoria ”Tezaur” a Patrimoniului cultural naţional.

LĂSAȚI UN MESAJ